Yükleniyor

E-Ticarette Başarı ve 16 Faydalı Bilgi

E-Ticarette Başarı Nedir?

Her gün büyüyen ve devleşen teknoloji çağında internet kullanımı bir çok insanın yararlandığı bir nimet haline geldi. Hemen hemen her işimizi internet aracılığı ile saniyeler içerisinde yapmaktayız. İş,alışveriş,ticaret işlerimiz bir yana film ve video izlemelerimiz gibi sayıca fazla konuda internetten faydalanmayız.

 

Tabi ki aynı zamanda internet ağı ticaret merkezi de sayılmaktadır. Bu ortamda yapılan ticaret pazarına ise e-ticaret diyoruz. E-ticaret hem işlev hem de kazanç olarak gittikçe artan bir öneme sahip olarak göze çarpmaktadır. Şimdi ise e-ticaretin faydalı görülen 16 özelliğine bakalım:

 

1) Dış dünya ile işbirliği

  • E-ticarette iş yapıldığı zaman sadece içe kapanılmamalı ve dış ortamlardan da haberdar olunmalıdır. Yani hem ulusal hem uluslararası pazar yerleriyle de irtibat halinde olmalısınız

2) Süreç otomasyonu

  • Bu ortamlarda süreç önemlidir ve belli süreçlere göre işler yapılmaktadır. Basamakları teker teker ve emin adımlarla çıkmalısınız.

3) Stok veya değer zinciri entegrasyonu

  • Stok yapmak yine bu konularda önem taşır. Artık her alışveriş internetten yapılıyor ve siz de en çokk revaçta olan ürünün satışını yapıyor iseniz, ürünlerinizin her zaman stoklu olması sağlıklı olacaktır.

4) Self servis alışveriş

  • Kendi alışverişimizin kendimizin yapmasıdır. E-ticaret platformları her zaman son kullanıcı odaklı ve basittir. Kimseden yardıma ihtiyac duyulmadan saniyeler içinde alışverişi müşteri kendi kendine yapası da tasarruftur

5) İnteraktif marketçilik

  • İnternet yoluyla tüm pazarlamalara ulaşabilme olanağı.

6) 24 saat 7 gün satış

  • Her zaman bu özellikten yararlanabilme.

7) Daha az maliyet

  • Ekonomik yönden tasarruf

8) Yeni pazarlara ulaşma

  • Farklı farklı alışveriş imkanlarına sahip olma.

9) Müşteri hizmetleri zaman kaybını azaltmak.

  • Müşterilerin zamandan daha fazla tasarruf etmelerini sağlamak.

10) Müşteri hizmetleri maliyetini azaltmak.

  • Müşterilere hizmet tasarrufu sağlamak.

11) Tedarik maliyetini azaltmak

  • Müşterilerin mal edinebilmelerine yardımcı olmak.

12) Satış maliyetini azaltmak.

  • Satışlarda daha ekonomik boyutlara ulaşmak.

13) Yeni ürün tanıtımı için ekonomik sağlamak

  • Ürünlerin tanıtımı önemlidir. Bu yolla tanıtım sağlayabilmek.

14) Hedeflenmiş yollarla müşterilere en pratik yollardan ulaşma

  • Kısa yollardan (sosyal medya vb) en fazla müşteriye ulaşabilme.Müşteri kitlesini arttırmak.

15) Karlılığı arttırmak

  • Daha fazla kar edebilmek.

16) Müşteri sadakati

  • Müşteride iyi bir güven ortamı oluşturabilmek.

 

Bu saydığımız 16 maddeyi uyguluyorsanız , tebrikler! Siz e-ticaret dünyasının piiri olmuşsunuz demektir :)

Yorumlar (0)

  • Bu konuyuya yorum yapılmamıştır.

Yorum Yap