Yükleniyor

E- mail pazarlama nedir? Avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Markaların belirli bir hedef kitleye ulaşmak üzere yaptığı tanıtım, bilgilendirme, kutlama mesajlarında elektronik posta yöntemini kullanmasına E-Mail Marketing denir. E-posta pazarlama anlamına gelen e-mail marketing; satışları ve müşteri sadakatini artırma, marka sadakati oluşturma, yeni müşteriler bulma, ürün veya hizmetleri tanıtma veya önemli bilgileri iletme amacıyla tüketicilere e-posta yoluyla pazarlama anlamına gelir. Sipariş onayları ve müşteri sorularını doğrudan yanıtlayan e-postalar tahmin edeceğiniz üzere bu tanımın dışındadır. E-posta pazarlamasının en büyük iki avantajının fiyat ve kolaylık olduğunu da söyleyebiliriz. Diğer pazarlama seçenekleriyle karşılaştırıldığında, e-posta pazarlama reklam yapmanın ve satışları artırmanın basit, ucuz ve etkili bir yoludur.

Yapılan araştırmaya göre, e-posta adresine sahip her 100 kişiden 35’i mail hesabını düzenli olarak kontrol ediyor.

Faklı bir araştırmaya göre ise; kişilerin alışveriş kararları, mailing yolu ile gönderilen e-bültenlere göre değişiklik gösteriyor. Yani bu, göz ardı edilse de hala hedef kitleyle etkileşimi en yüksek olan dijital pazarlama tekniklerinden biridir.

 

E- Mail pazarlamasının avantajları nelerdir?

  • Ulaştırılmak istenen mesaj, potansiyel müşteri olabileceği belirlenmiş kitlelere düşük maliyetlerle ulaştırılabilir.
  • Posta gibi diğer doğrudan pazarlama araçlarına göre daha ucuzdur.
  • Yatırılan paranın geri dönüşü kesin olarak takip edilebilir. Online pazarlama araçları arasında arama motorlarından sonra ikinci sıradadır.
  • E-mail anında kullanıcıya ulaşır.
  • Takip edilmesi kolaydır. E-mailin kimler tarafından okunduğu, kimlerin istenen aksiyonu gerçekleştirdiği belirlenebilir.
  • Mesajlar müşteriye direkt olarak ulaştırılır.
  • Gönderiler otomatikleştirilerek maliyetsiz tekrar satın almalar sağlanabilir.
  • Dijital ortamda gerçekleştiği için doğa dostudur. (Green marketing)
  • Geri dönüş oranlarına bakıldığında en başarılı online pazarlama ürünüdür.

Dezavantajları nelerdir?

  • E- mailleriniz abonelerinizin spam klasörüne gidebilir. Bunun nedeni, tıklama oranınız, İnternet Servis Sağlayıcınız (İSS), doğru kişileri hedeflememiş olmanız veya gizlilik ve koruma kurallarına uymamanızdır.
  • E- mailleriniz, email yazılımı ve İSS’ler tarafından filtrelenir. Bu nedenle, email içeriğinizin veya konu satırınızın belirli spam anahtar kelimeler içermemesi gerekir.
  • E- maillerinizin; cep telefonları, tabletler ve dizüstü bilgisayarlar vb. birden fazla cihazda görünecek şekilde işlevsel olması gerekir. Bu yüzden email kampanyanızın hem tasarımına hem de işlevlerine dikkat etmelisiniz.
  • Çok yavaş indirilen büyük dosyalar içeren email’ler, kitlenizin ilgisini kaybetmenize neden olur.
  • Başarılı bir email kampanyası oluşturmak için gerekli zamana, pazarlama becerilerine ve kaynaklara sahip olmanız gerekir.

 

Sonuç olarak satışları artırmak ve web sitenize organik trafik çekmek için etkili bir pazarlama tekniği olan e-posta pazarlama, doğru tasarlanan kampanyalarla yüksek müşteri sadakatine yol açabilir.

Yorumlar (0)

  • Bu konuyuya yorum yapılmamıştır.

Yorum Yap