Yükleniyor

SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI VE STRATEJİLERİ

Sosyal Medya Pazarlaması, sosyal medya platformmları aracılığıyla trafik kazanma ve dikkat çekme işlemiyle ilgilidir.  Bir başka ifadeyle, sosyal medya platformları (Instagram, Facebook, Twitter, Youtube vb.) üzerinden yapılan tüm pazarlama stratejilerine ‘Sosyal Medya Pazarlaması’ denilmektedir.

Firmalar için gün geçtikçe önemi artan, günümüzde en çok tercih edilen pazarlama yöntemlerinden biri olan sosyal medya; markanızın reklamını ve tanıtımını yapabileceğiniz, sizi öne taşıyacak pazarlama kanallarından biridir.

Kurumlar geleneksel kitle iletişim araçlarından ziyade güncel kitle iletişim araçlarını kullanıyorlar. Sebebinin ise maliyetinin daha az olduğunu, hedef kitlelerine daha hızlı ve daha geniş çapta ulaştıklarını ve en önemlisi karşılıklı iletişimin yapılabiliyor olmasının avantaj sağladığını belirtiyorlar.

İnceleyecek olursak;

Bir insanın bir bilboarda bakma süresi 3 sn’ dir. Bu oldukça düşük bir süre değil mi? Fakat sosyal medyada bir kişi ortalama 2 ila 3 saat arasında vakit geçirmektedir. Bu da sosyal medyanın geleneksel pazarlama yöntemlerinden biri olan billboarda açık arayla fark attığını daha net görmemizi sağlar.

Ayrıca bahsetmek gerekirse, kriz anında yeterince hızlı olmayı başarabilen işletmeler erken uyarı sistemlerinin de yardımıyla krizi daha kısa sürede atlatabildikleri görülmektedir.

 

Sosyal Medya Pazarlaması Stratejileri

Bir markanın, sosyal medya pazarlama stratejisinde başarıya ulaşması çok önemlidir. Ancak, markalar sosyal medya pazarlaması yaparken tüm potansiyellerini kullanmıyorlar. Birçok marka, takipçi sayısı ve postların beğeni sayısını başarı olarak görüyor. Fakat bu maddelerden önce güven unsurunun çok daha değerli olduğu göz ardı ediliyor. Bu maddenin tamamlanması için yapılacak stratejilerin bazıları ise şu şekilde:

 

Hedeflerinizi Belirleyin

Markanızın sosyal medya pazarlamasında nerede olmak ve hangi duruşu sergilemek istediği, hedefinde kimler olacağı, ulaşmak istediği hedef kitlenin demografik bilgileri gibi markanın tüm hedeflerini spesifik bir şekilde belirlenmesi gerekmektedir. Aksi takdirde vereceğiniz reklamlardan tutun kampanya çalışmalarına kadar tüm uğraşınız boşa gitmiş olacaktır.

 

Sosyal Medya Kanallarınızı Seçin

Sosyal medya platformlarının sayısı oldukça fazladır. Bir markanın tüm platformlarda yer alması çok doğaldır fakat belirlenen hedef kitle nerede çoğunluk gösteriyorsa o sosyal medya kanalında daha etkili içerikler üreterek farklılık yaratmak önem arz etmektedir.  

 

Çeşitli İçerik Stratejileri Oluşturun

Hedef kitlenizin ilgisini çeken, firmanıza ait videolar, etkinlikler, yarışmalar, kendi hikayenizi anlattığınız içerikler gibi stratejiler ile fark yaratın.  Ve samimi olun, bu sayede hedef kitleniz arasında samimi bir bağ kurmuş olacak, sadık müşteri potansiyelinizi genişletmiş olacaksınız. Bu stratejiler sizin diğer markalardan farklılaşmanızı ve daha fazla etkileşim almanızı sağlayacaktır.

 

Sosyal Medya Bütçenizi Planlayın

İster organik ister tanıtımlı paylaşımlar yapın; marka bilinirliğinizi artırmak, yeni müşterilere ulaşmak ve sadakat sağlamak istiyorsanız belirli bir bütçe ayırmanız gerekmekte ve ayırdığınız bütçeyi etkili kullanmak adına planlamalar yapmalısınız.

 

Planlayın

Haftalık, aylık planlar oluşturun. Görseli, içeriğini ve hatta paylaşım saatine kadar hazırlayın. Bu size önünüzü daha iyi görmenizi, karmaşadan kurtulmanızı ve en önemlisi hız kazanmanızı sağlar. Ayrıca özel günler için nasıl duruş sergileyeceğinizi ön görmüş olursunuz. 

Yorumlar (0)

  • Bu konuyuya yorum yapılmamıştır.

Yorum Yap