Yükleniyor

E- Ticaret Türleri Nelerdir? Ne İşe Yarar?

Merhaba sevgili okuyucular; bugün sizlerle e- ticaret türlerinden bahsedeceğiz.
 

  1. Satılan Ürüne Göre E- Ticaret

    Doğrudan e- ticaret

Fiziken bir mağaza veya platform olmadan, mal ve hizmetlerin ödemesinin ve tesliminin online olarak yapılması doğrudan e-ticaret olarak tanımlanır. Mal ve hizmetler tanımlamasını bilgisayar programları, eğlence ve müzik, danışmanlık hizmetleri gibi açıklayabiliriz. Örnek olarak müzik dinleme uygulamasını indirerek belirli bir ücret karşılığı kullanmanız doğrudan e-ticaret olarak tanımlanmaktadır.
 

             Dolaylı e- ticaret

İnternet üzerinden bir ürün ödemesinin yapılması ve ardından sipariş alınması firma sahibinin ürünü paketleyerek kargo ve kuryeler aracılığı ile müşteriye teslim etmesi veya hizmetin müşteriye verilmesine ise dolaylı ticaret adı verilmektedir. Örnek olarak bir e- ticaret sitesinden alınan bir bilgisayar dolaylı ticarettir.
 

  1. Taraflarına Göre E-Ticaret Türleri

B2B (Business to Business):

İşletmede işletmeye yapılan e-ticaret türüdür. Ürün veya hizmet alışverişinin iki firma arasında bir aracı olmadan gerçekleşmesi B2B olarak adlandırılır. Etkileşimi arttırmak, daha fazla potansiyel müşteri kazanmanızı sağlamak. Satışlarınızı yükseltmek. Müşteri bağlığı ve sadakatini arttırmak gibi fayda sağlamaktadır. Bu e-ticaret modelinde tüketiciye satış gerçekleşmez.

 

 

B2C (Business to Consumer):

Firmadan Tüketiciye kavramı şirketlerin tüketicilerle direkt olarak kurduğu ticari ilişkiyi açıklayan kısa tanımdır. Bireysel olarak yaptığımız tüm alışverişler, B2C iş modeli kapsamına dahil olmaktadır. B2C iş modeli, günümüz şartlarında 2 farklı şekilde uygulanmaktadır. Bu uygulamalar şunlardır:

Sanal pazar yerleri, bugünkü koşullarda B2C iş modelini rahatlıkla inceleyebileceğimiz örneklerdir. E-ticaret, her geçen gün etki alanını büyük bir hızla genişletmektedir. Tedarikçilerden aldığı ürünleri üzerine kâr payı koyarak son kullanıcıya satan sanal alışveriş mağazaları, ödeme alma noktasında VPOS olarak da bilinen sanal POS sistemini kullanmaktadır.

İkinci uygulama ise, üretici firmanın ürünlerini kendi sanal mağazası üzerinden son kullanıcılara satmasıdır. Bu iş modelinde, üretici firma ürünlerini aracı komisyon olmadan, kendi kar marjı ile satışa çıkarmaktadır.


Sağladığı faydalara bakacak olursak;
- Aracı olmadan, doğrudan müşteriye ulaşabilme olanağı,
- Web sitenizdeki geri bildirim sistemiyle müşteri istek ve taleplerini yakından izleyebilme şansı,
- Kendi yerel pazarınızla kalmayıp, uluslararası pazarlara da açılabilme, rekabet gücü elde edebilme şansı. 

 

C2C (Consumer to Consumer):

Tüketiciden tüketiciye yapılan e-ticaret türüdür. Farklı bir platformlar üzerinden tüketicilerin kendi arasında yaptığı alışveriş, örneğin ikinci el alım satımı, bu e-ticaret türüne örnektir. Sitenize satıcılar kaydolup ürün satın alabilir veya kendi ürünlerini sizin siteniz üzerinden satışa çıkarabilir. Siz ise her satıştan komisyon alabilir veya aylık paket ücretleri sunabilirsiniz.

 

B2G (Business to Government):

Şirketlerden devlete anlayışını sürdüren bir e-ticaret çeşididir. Devletin bir ihale açması ve şirketlerin online olarak bu ihaleyi takip edip mal ve hizmet satışının yapılması B2G olarak adlandırılır.

 

B2E (Business to Employee):

Şirketten çalışana anlayışını benimseyen e-ticaret modelidir. Şirketlerin çalışanlarına ürün ve hizmet sunması, kampanyalar ile elde kalan ürünlerin onlara dağıtılması gibi işleyen bu ticaret B2E olarak adlandırılır.

Yorumlar (0)

  • Bu konuyuya yorum yapılmamıştır.

Yorum Yap